OШ "БОРА СТАНКОВИЋ" БЕОГРАД

OШ "БОРА СТАНКОВИЋ" БЕОГРАД

Морнар Попај


Морнар Попај   (engl. Popeye the Sailor) је цртани јунак из истоименог цртаног филма и стрипа. Први пут се појавио у новинском стрипу „Кинг фичерс“ 17. јануара 1929. године, тако што га је амерички цртач стрипова Елси Сегар увео као нови лик у свој већ деценију стар стрип „Тимбл театар“.

Наиме, у том стрипу, главни јунак Кастор са својим другом Хамом се упутио на прекоокеанско путовање и обратио човеку у морнарском оделу са тетоважом сидра на руци речима „Хеј ти! Да ли си ти морнар?“. Попај је одговорио „Јок, мислим да сам каубој“ повлачећи дим из морнарске луле и жмурећи на једно око. Од тог тренутка је постао саставни део стрипа „Тимбл театар“.


Непуних годину после појаве Попаја, Хам је полако избачен из стрипа, а Попај је уједно постао Оливин драги. Олива је додата као Касторова сестра још крајем 1919. године. Пера Ждера и Баџа (у неким преводима Кврга) појавили су се 1932. године, док се Кића по неким изворима појавио 1933. године, а по другим 1936. године. Нова звезда је стрипа је створила потребу за новим именом, те је „Тимбл Театар“ променио име у „Попај“.


Већина епизода се заснива на Попајевој одбрани Оливе од Баџе. Баџа обично покушава да заведе или просто отме Оливу од Попаја. Олива се понаша наивно и наседа на његову игру, али када Баџа постане груб, она дозива Попаја у помоћ. Када Попај не успе да победи Баџу, он по правилу посеже за спанаћем.
Спанаћ Попају даје невероватну снагу, и свака епизода мора у једном тренутку да садржи сцену у којој Попај, кад је у највећој невољи, вади спанаћ у конзерви, једе га и побеђује свог противника (обично Баџу). Конзерву увек отвара на неки иновативан начин, попут млаза из луле који сече конзерву, или неког другог средства које се нађе у близини.

Своју филмску премијеру Попај је имао у филму „Бети Буп среће морнара Попаја“ (1933). Исте године Флечер студио је снимио дугометражни цртани филм „Ја сам што сам“, са Попајем у главној улози. 


Када је Парамаунт студио преузео Флечер студио, они су га 1942. године преименовали у „Фејмес студио“. Иако је наставио са снимањем цртаних филмова о Попају, никада није постигао квалитет као Флечер студио.



Powered by Blogger.