OШ "БОРА СТАНКОВИЋ" БЕОГРАД

Извештај о реализацији екскурзије осмих разреда, школске 2012/2013

Екскурзија осмог разреда остварена је 19. и 20. октобра 2012. године у складу са планом и програмом школе и  одлукама Савета родитеља, Школског одбора и директора школе. За организацију путовања одређена је агенција ННК-интернационал.

На пут смо кренули после полицијског прегледа возила, дакле око осам часова ујутру. Разредне старешине Мирјана Ђукић, Валерија Михајловић, Сандра  екс Зувић, уместо Марије Вучевић, Воја Ивковић, Марко Баровић, Љиљана Радосављевић  и наш драги гост Мирко Хаџић, професор информатике, водили смо групу од 109 ученика осмог разреда.
По плану екскурзије упутили смо се ибарском магистралом према Западној Морави, односно Овчарско – кабларској клисури кроз коју она протиче. Обишли смо манастир „Благовештење“, један од више значајних манастира , због којих ово подручје називају „мала српска Света гора“

О прошлости манастира односно значајним подацима о раду и стваралаштву монашког братсва,упознао нас је, један од људи који помажу манастиру, иначе ликовни уметник.
Наставили смо путовање кроз западну Србију, пратећи зацртани план, према етно-селу Сирогојно.
Тамо смо направили краћи одмор, а затим обишли село и саслушали предавање кустоса  о сеоском животу и култури становања у планинским селима Србије у 19. веку. Разгледали смо куће и друге просторије различитих намена.
Након тога смо се упутили према Тари где смо стигли око 18.30 часова. и сместили се у хотел високе Б категорије „Бели бор“.  Брзо смо се распоредили по собама, а вечерали смо у 19.30 часова.

Остатак вечери ученици су у нашој пратњи имали забавни програм у дискотеци, као и играоници за билијар и стони тенис.
Након  затварања дискотеке у поноћ, било је предвиђено повлачење у собе и спавање, али оно није реализовано.
Неколико ученика је имало здравствене тегобе, главобољу и мучнину и били су упућени код лекара пратиоца екскурзије.
Увече смо обавештени и да морамо већ у шест сати  ујутру да напустимо собе, како би доручковали у 7 часова и стигли до Шаргана у 8 часова када је био једини слободни термин за вожњу „Ћиром“. Објашњено нам је и да собе морају бити сређене за нову групу ученика.
Ујутру од 8 часова уживали смо у двочасовној поучној и интересантној вожњи преко Шаргана. Упркос прохладном јутру расположење је било весело и ведро, код будних.

После вожње вратили смо се у хотел, где смо после ручка имали слободно поподне, које су ученици провели у шетњи, разговору и спортским надметањима.
Око 15 часова кренули смо са Таре путем преко Бајине Баште и Дебелог брда, завојитим планинским путем.. Неколико ученика је имало мучнине са повраћањем.
Последње одредиште био је манастир „Рача“, близу Бајине Баште, задужбина краља Драгутина с почетка 14. века.. Важне податке о манастиру сазнали смо  из снимљеног казивања  које је емитовано са неког звучног уређаја у цркви. Обишли смо и разгледали архивску  манастирску збирку, која је веома богата и занимљива.
У последњем делу пута до Београда, направили смо још једну паузу од 45 минута., одморили се и после још око два сата путовања, стигли у Београд око 20 часова, како је и било предвиђено.
Ученици су били исцрпљени и уморни, али веома задовољни, весели и расположени.